söndag 29 juli 2012

Simning och cykel i Karlstad

Det går framåt
Tobbe och jag hade planerat in en liten träningsdate när jag ändå befann mig i Värmland i helgen. Mitt knä är inte helt återhämtat från maran och Sommartåget så beslutet föll på ett kombopass med cykel och simning.

Vi utgick från Tobbes hem norr om Karlstad och cyklade drygt 15km ner till Skutbergets träningsanläggning vid Vänern. Där mötte Petter upp oss för att ta ett simpass i Vänern. Träningsförhållandena var perfekta med bojar som markerade en uppmätt bana och gick utmed strandkanten.

Precis när vi kom ner till Skutberget kom det en rejäl regnskur men vad kan slå en våtdräkt under sådana förhållanden?

Petter redo att köra 8:or om oss i simning

Perfekt klädda för vädret?


Framsteg
För första gången så upplevde jag att simningen faktiskt börjar sitta. Jag klarade av att simma frisim stora delar av banan och fick till andningen riktigt bra. Jag måste erkänna att jag inte varit superroad av simningen men idag kände jag att det faktiskt var riktigt kul. Framsteg har ju förmågan att göra saker lite roligare. Då jag ändå tänkt spara lite på knät så kommer jag att satsa hårt på simträningen under nästa vecka så att jag sätter tekniken ännu bättre.

Hemfärd i skyfall
Med facit i hand skulle vi nog ha behållit våtdräkten på. Under hemfärden öppnade sig himlen helt och den regniga svenska sommaren visade åter sitt ansikte. Sjukt skönt med en varm dush på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar